Er du hård ved dig selv i dine tanker?


Det er så uhyggelig nemt at komme til at ”tale dig selv ned”.

Når du taler dig selv ned, har du din indre båndoptager eller din indre stemme til at køre med et meget negativt lydspor. Det er et lydspor der handler om at du ikke er god nok. At du aldrig klarer den. At du ikke ved nok. At du ikke orker. Det lyder sådan her:
”Jeg klarer den aldrig.”, ”Jeg er så dårlig til det her.”  ”Jeg er ikke god nok.” ”Bare jeg ikke dumper.” ”Jeg må hellere lave en plan B, for jeg kommer sikkert ikke ind.” ”Jeg kan ikke overskue det.”  ”Jeg når det aldrig.” ”De andre er meget bedre end mig.”

Når du taler dig selv ned, så er det det din hjerne begynder at fokusere på. Din hjerne tror simpelthen på at det er sandheden. Og så går den efter at opfylde det!
Ikke så godt vel!! 

Men hjernen er en taknemmelig fyr. Og så snart du beslutter dig for at ”tale dig selv op”, så er hjernen med på den, lige med det sammen!
Så sæt et nyt lydspor på. Tal dig selv op!!

Det lyder sådan her:
”Jeg kan sagtens klare det her.” ”Jeg er god nok til at bestå.” ”Selvfølgelig kan jeg overskue det her.” ”Jeg føler mig frisk og glæder mig til at få min eksamen.” ”Jeg er lige så god som alle de andre.” ”Jeg kender faget.” ”Og jeg kender indholdet.” ”Det skal nok gå.” ”Selvfølgelig går det!!”

Når det er det lydspor din hjerne hører. Så er det det lydspor din hjerne tror på. Og så er det hjernen går efter.
Så hver gang du opdager, at det er det forkerte lydspor du har kørende. Så stop op og skift det lynhurtigt ud med det lydspor der taler dig op – op – op – op!!

Rigtig god eksamen!!

Med bogen "God Eksamen - uden Angst", får du gudide øvelser, skemaer og lydfiler der hjælper dig til at overkomme eksamensangst og nervøsitet. 




Hvis du har svært ved at gøre det selv, kan du booke et coachforløb, som hjælper dig ud af eksamensangsten og hen til selvsikkerhed og gode resultater.

God eksamen

Kærlig hilsen
Louise Vælds

Ingen kommentarer:

Send en kommentar